piątek, 2 maja 2008

Wymuszony upgrade...

Dzisiaj postanowiłem się zmierzyć z najnowszym patchem jądra 127128-11.

Łatka ta aktualizuje jądro Solaris 10 do wersji jaka się znajduje w najnowszej
aktualizacji (piątej) Solaris 10u5.
Problem z tą łatką uniemożliwia uruchomienie 32bitowego systemu
na starym procesorze (w moim przypadku - Celeron 733Mhz).
Brakuje jakichkolwiek informacji na ten temat w internecie - jedynie co
znalazłem, to szczątkowe informacje, iż problem taki wystąpił u kilku osób.

Jest to bardzo stary sprzęt, jednak pełni u mnie rolę serwera archiwizacji.
Nie wyobrażam sobie trzymać danych lub kopii na innym systemie plików
niż ZFS, więc postanowiłem zobaczyć, czy problem występuje również
na najnowszej dostępnej wersji Solaris Nevada.

Jako iż używam LiveUpgrade nie muszę się martwić, że coś się nie
powiedzie przy aktualizacji (swoją drogą tak właśnie testowałem łatki
do Solaris 10).

Po zaktualizowaniu Solaris 10 do Solaris Nevada (snv87) system się
uruchomił :) co oznacza, że był to tylko problem z łatką (127128-11).

Mam cały czas 3 środowiska uruchomieniowe, jednak myślę, że zostanę
już przy OpenSolaris na tym sprzęcie. Zawsze nowsza technologia i
dostępny kod źródłowy, co daje większe możliwości rozwiązania
problemów.

Brak komentarzy: